3 Şubat 2008 Pazar

Meyan..


Bugün aslında Beşiktaş'ın yeni transferi hakkında yazıcaktım ama hakkında neredeyse hiçbir bilgiye ulaşamadım o yüzden farklı bir konuda yazmak istiyorum.Bir süredir sağda solda duyduğum ve beğenerek dinlediğim bi şarkıydı 'Yaratmak Dert Değil Tanrı İçin'.Sonra bir arkadaşımın yollamasından mütevellit şarkının Meyan isimli bir müzik grubuna ait olduğunu gördüm ve ufak bir araştırma yaptım bu grup hakkında.


  • Grup,2005 yılının Ekim ayında Ali Fehmi Turan tarafından Ankara da kuruldu.

  • Gruba gitarist olarak dahil olan Burak Demir ve bass gitara geçen Melih Yorulmaz ile grup 3 kişilik kadrosuna kavuştu.

  • Albüm projesi için birleşen grup Burak Demir aranjörlüğünde Anakara Sırr Stüdyolarında 10 parçalık albüm kaydını 4 ay da bitirdi.

  • Albüm kayıtlarından sonra davulcu arayışına giren Meyan,Ankara nın sayılı davulcularından Sabri İnce ile anlaştı ve gruba dahil etti.

  • Meyan,sürekli bar programlarına sıcak bakmadığı için adını büyük konserler vererek onbinlerce kişiye duyurdu ve bir çok amatör gruba demo kayıtlarında ve aranjelerinde yardımcı oldu.

  • Fakat çıkan birtakım anlaşmazlıklar nedeniyle bir süre önce Burak Demir ve Sabri İnce gruptan ayrılma kararı aldılar.

  • Meyan,aranjör boşluğunu da Çağlar Özdemir'le kapattı.

'Yaratmak Dert Değil Tanrı İçin'in dışında 'Beni Bırakırsan' ve 'Gözün Mü Kaldı' adlı parçalarını da beğendim,ancak 'Ellerim Bomboş'a yaptıkları cover için aynı şeyleri söyleyemeyeceğim.Meyan bana biraz Grup84'ün o ilk çıkış zamanlarını hatırlattı,tarzları oldukça benziyor.Meyan'la ilgili gelişmeleri http://www.meyan.org/ sitesinden takip edebilirsiniz.

Hiç yorum yok: