6 Ekim 2009 Salı

Süper Lig


Ligde 8.haftayı da geride bıraktık ve alttaki postta da görüldüğü üzere Fenerbahçe puan kayıpsız 24 puanla ilk sırada. Milli maç aralarından faydalanarak bir değerlendirme yapmak isterim. Fenerbahçe ile başlayalım..


-Maçlarda zaman zaman sıkıntı yaşasalarda sürekli basan, koşan, rakibi bozan bir takım görüntüsünde Fenerbahçe. Son haftalarda formu düşen Andre Santos ve bu takıma bir numara küçük kalan Wederson (ki o da Belediye maçını alan adamdır) ve futbolculukla atlet olmak arasındaki 7 farkı bize henüz kanıtlayamamış olan Güiza dışında bekleneni veremeyen oyuncu yok. Cristian en çok dikkati çeken isim bana göre. Top tekniği, oyun zekası üst düzeyde ve aldı-verdi yerine dikine oynama çabası onu farklı kılan özelliği. Volkan-Lugano-Bilica 3'lüsünden yana sorun yok; zaten 8 maçta yenilen 3 gol bunu gösteriyor. Sağda Gökhan yine formunu yakalamaya başladı, ben Mehmet Topuz'la birlikte oynarsa daha verimli olacağını düşünüyorm. Emre ortasahada yıllardır izlediğimizin aksine çok verimli, sadece top kapmıyor kaptıklarını da verimli kullanmaya başladı. Ve Özer.. Henüz çok az süre aldı fakat çok kaliteli olduğunu her halinden anlayabiliyoruz. Kesinlikle fark yaratacak oyunculardan biri olacaktır Fenerbahçe'nin geleceğinde. Şimdilik ya yedek ya da sağ-sol açıklarda yer bulur ancak Alex'in gidişiyle Özer bu takımın değişmeyen adamı olabilir. Puan kaybı yaşamayan takıma ben olsam denir mi bilemem ama hayalimde kurduğum 11 şöyle: Volkan / Gökhan-Lugano-Bilica-Santos / M.Topuz-Emre-Cristian-Özer/ Alex-Semih.. 5 yabancı yeter bu takıma :)

- Galatasaray, Ankaragücü'ne mağlup oldu ve ligde 2 maçtır kazanamıyor. Rijkaard, sistemini oturtmuş fakat çok fazla rotasyon deniyor, alışık değil takım onun sıkıntıları yaşanıyor bence. Yoksa Galatasaray özellikle hücum gücü olarak bu ligin en kaliteli takımı ve eğer hücum oyuncuları arasında dargınlık olmazsa sezon sonuna kadar potada kalacaklardır. Yalnız defansı zayıf gözüküyor araya atılan her top gol pozisyonu oluyor buna dikkat etmesi lazım kıvırcık Rijkaard'ın. Sarı-Kırmızılı takımın problemi aslında ön libero mevkiinde başlıyor. Mustafa Sarp ve Mehmet Topal yer yer iyi kesici olmalarına rağmen hücuma destek verme konusunda yetersizler. Ben yine de kadro genişliğini de hesaba katarak Galatasaray'ın şampiyonluğun en büyük adayı olduğu görüşündeyim. Bu şampiyonluğu Fenerbahçe'nin ekstra enerjisi engelleyebilir.


-Beşiktaş'ın hali içler acısı yalansa yalan de. Takım ayrı telden oynuyor, antrenörde heyecan yok, taraftar bölünmüş halde, başkan ve yönetim protesto ediliyor. Yani 2 kupa kazanmış bir takım bu hale nasıl getirildi inanılır iş değil. Bana göre en önemli sebep sezon öncesi Denizli-Tüpkafa diyalogları. Denizli, ayrılmak istediğini belirtip tatile gitti, hoca arayın dedi ben yokum dedi. Tüpgafa gitti zorla hocayı geri getirdi. Adam isteksiz, başarmış, heyecanı yok bunu umursamadı. Ayrıca Şampiyonlar Ligi için yeterli bir hoca değil, Daum gibi. Ödenen para muhabbetinden bıktım, kimi 'borsaya bildirdilerse' olmadı işte. Düzelir mi, düzelir ama bu sonuçlar hocayı da yönetimi de gönderir.


-Trabzon bildiğiniz gibi.


-Sivas, dibe vurdu. İlk galibiyetini aldığı gibi istifa etti Asker Bülent. Duygu dolu konuşmalar yapmış. Düzgün konuşan ünlülere ihtiyacımız var, iyi etmiş. Sivas oyuncuları devre arasında kapışılır mı? Sezer Badur Fener'e..


-Oyuncuları ek transfer süresince kapışılacak olan başka bir takıma geçelim. Ankaraspor.. Ligden düşürülme kararı federasyon tarafından dün onandı. İyi de oldu. Göz göre göre bu işleri yapmanın alemi yok. Ankaragücü de tehlikenin içindedir, kendini bu adamlardan temizlesin.


-Hakemleri takip ediyorum, çok kötüler. Ben kasıt aramıyorum, Fener karşıtı, G.Saray karşıtı diye ayırmıyorum, problem gözlerde veya kabiliyette. Bu adamlardan yarım porsiyon hakem olur, becerileri o kadar, kızmayın.


-Milli takımda bir arıza var, yüksek ihtimalle evde plazma televizyonlarından izleyecekler 2010 Dünya Kupası'nı. Çözüm mü? Fatih Hoca'ya verilen maaşın yarısını ya bana ya da tercüman Samet'e versinler, itiraz etmem..


marcio11

Hiç yorum yok: